Usumbara gebergte

13 augustus 2023 - Lushoto, Tanzania

Vandaag van Moshi naar Lusotho, een plaatsje in het Usumbaragebergte. Het valt in kilometers wel mee - ca. 250 kilometer - maar op deze wegen en met onze zware truck is het zo’n 6 uur rijden. Een reisdag dus. Helaas ligt ook bij het wakker worden de Kilimanjaro nog steeds in de wolken, dus we zien de grote witte berg nog steeds niet. Balen!

De rit naar de bergen van Usumbara is prachtig. We rijden door een mooi landschap, passeren een paar leuke dorpjes en rijden langzaam maar zeker de bergen in. Het laatste stuk omhoog is werkelijk fenomenaal. Best wel stijl en heel erg groen (er valt hier genoeg regen) rijden we in het regenwoud omhoog naar Lusotho. We slapen nog 2 nachtjes in de tent en daarna gaan we via Dar es Salaam naar Zanzibar. We zitten op 1650 meter hoogte en voor het eerst deze trip koelt het ‘s avonds en echt af  en is het ‘s nachts zelfs een beetje koud.

De jongens slapen inmiddels met Thierry en Matthieu (de vakantie-vrienden)  in één tent 😂, lekker warm!

De volgende dag - het is inmiddels maandag 14 augustus - gaan we met een kleiner groepje en een gids de bergen in. We hiken een uurtje of vier in het regenwoud. Behoorlijk wat hoogtemeters. Dat het lichtjes regent hoort erbij en is door de prima temperatuur ook niet erg. We bereiken het hoogste punt - 1850 meter - maar hebben weinig uitzicht. Onderweg spotten we verschillende kameleons.

Na onze wandeling staat er weer een voetbalpotje op het programma met de lokale talentjes. Dit keer winnen we wel :-). Het is vandaag de laatste kampeerdag, na het eten zitten we met zijn allen rond het kampvuur. Helaas regent het nog een beetje, zodat de bonte avond een beetje in het water valt 😬.

1. Nanda:
    15 augustus 2023
    Heerlijke foto’s lekker dat jullie zo genieten!!