Moshi

11 augustus 2023 - Moshi, Tanzania

-11 augustus-
De  Gamedrives, het op zoek gaan naar wild ligt inmiddels achter ons, mooie herinneringen zijn ingepakt. Gisteravond met z’n allen uit eten geweest in een geweldig restaurant, was heerlijk!  Vooraf dachten we dat we ons op dit soort momenten terug zouden trekken met zn vriertjes, maar het is gezellig, iedereen gaat mee!

De volgende ochtend -na een uitgebreid ontbijtbuffet- staat er een nieuwe truck voor ons klaar. Door de mankementen eerder deze week is het vertrouwen in de truck weg…. De muziekbox wordt weer aangezet door de jongens, heerlijk, gezelligheid alom! Al zingend rijden we weg uit Arusha, door naar Moshi, aan de voet van de Kilamonjaro.

We komen aan in Moshi, hebben een zeer mooie camp site, de tent-sta-plaatsen zijn in het gras en ook hier zitten lodges bij, waardoor we gebruik kunnen maken van de bar & zwembad. Het is hier lekker qua temperatuur, zo’n 25-30 grd met een zonnetje. We zetten de tenten op en Jacob maakt weer een heerlijke lunch voor ons.
Deze middag worden er wasjes gedaan , zitten we lekker bij het zwembad met een boek, wat spelletjes en drankjes erbij…

De volgende dag brengen we een bezoek aan de volksstam Wachagga. Zij wonen al eeuwen op de hellingen van de Kilimanjaro en verbouwen daar o.a. koffie en bananen. Om zich tegen andere stammen te verdedigen, hebben ze een soort grottenstelsel gegraven om zich schuil te kunnen houden. Interessant om het dorp en de grotten te zien, alleen niet zo geschikt voor langer mensen….

Na het Wachagge dorp lopen we met een mooie wandeling naar de Maranguwatervallen (love it!) waar we een frisse duik kunnen nemen! Het geweld van al dat water en bijbehorende geluid is zo fascinererd…. We lunchen hier ook dus konden er een tijd van genieten.
Daarna wandelen we weer door en komen we na een uurtje weer aan bij onze truck die ons terug naar de camp site brengt. We worden verrast door dromedarissen die om onze tenten heenlopen (foto). Er wordt gezwommen en gedoucht waarna het eten alweer klaar staat… Morgen de spullen weer inpakken en door naar het Usambaragebergte.