Ngorongoro - Gamedrives

7 augustus 2023 - Ngorongoro Crater, Tanzania

Na een paar geweldig mooie dagen in Serengeti, pakken we de tassen en de tent weer in. We vertrekken vroeg, tijdens de zonsopkomst. De Belgen zeggen dat we een foto moeten ‘trekken’ ipv een foto moeten ‘maken’😄, dat levert geweldige plaatjes op! De dynamiek met de Belgen is superleuk, de verschillende uitspraken zijn hilarisch… Nu we Serengeti weer uitrijden zien we onderweg een mannetjes leeuw, met zijn prachtige manen...Ge-wel-dig !!!

De Nogorongoro-krater is een ontplofte vulkaan, waardoor een grote krater met een kratermeer is ontstaan. De diameter is ca. 20 km, de diepte ca. 600 meter en in de krater leven veel wilde dieren. We stappen over in kleinere jeeps en zien flamingo’s, nijlpaarden en opnieuw leeuwen! Ook zijn er duizenden gnoe’s en zebra’s. Aan het eind van de dag rijden we de krater weer uit en als we op het uitkijkpunt staan (2300 meter hoog), zien we in de verte een zwarte neushoorn. We rijden nog een stukje door naar Karatu, waar we die avond slapen. Het was wederom een lange dag, we stapten de trucks uit en wat een  verrassing, de tenten staan al, heeeeerlijk! Het is hier groener en minder droog dan in Serengeti en de faciliteiten weer iets beter. Er is een warme douche, hoe lekker! We slapen op de camp site naast lodges, mogen gebruik maken van de bar en het zwembad. Dat is echt even genieten na het basic kamperen in Serengeti.

De volgende dag - het is inmiddels dinsdag 8 augustus - hebben we een dag “vrij”. Het is mooi weer, dus we zitten lekker aan het zwembad….

Op woensdag vertrekken we naar Tarangire, het laatste national wildpark dat we bezoeken. We zetten de tenten op in de droogte onder een enorme Baobap boom. De camp site ligt midden in het park zonder hek eromheen. Er is een bewaker die op ons past met een behoorlijk geweer. ‘s Middags staat er nog een game drive op het programma. Net als het een beetje saai begint te worden met de olifanten, gnoe’s en zebra’s, zien we in een boom maar liefst twee luipaarden, fantastisch, durfden er niet op te hopen, echt gaaf! We zien ze op korte afstand, hebben goed zicht, zie foto. We hebben de big 5 compleet, WoW!

‘s Avonds zitten we nog na te genieten bij een kampvuur. We proberen in de avond nog wat wild te spotten op en rond de camp site en ‘S nachts horen we verschillende dierengeluiden van olifanten en hyena’s. Best spannend! De volgende ochtend horen we dat olifanten vlak langs onze camp site liepen…. We sluiten Tarangire af met een vroege game drive bij zonsopgang en gaan weer terug naar Arusha.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    10 augustus 2023
    Wow, wat gaaf allemaal. Heerlijk om te zien op een saaie werkdag. Geniet er nog maar goed van. 😘
  2. Annette:
    Prachtig!!
  3. Michel:
    10 augustus 2023
    Leuke verhalen en heel herkenbaar, gaaf!
  4. Esther:
    12 augustus 2023
    Ziet er allemaal fantastisch uit! Geniet er nog lekker van !!