Tissa - Ella

22 juli 2018 - Ella, Sri Lanka

Na 2 dagen Tissa trekken we naar het Noorden. Al snel zien we de eerste heuvels, we gaan namelijk de bergen in. Onderweg doen we nog een olifanten-weeshuis aan, we zijn ruim op tijd voor het voeden van de kleine olifantjes. Onderweg verwent onze chauf ons met verse watermeloen en verse warme maïskolven, heerlijk!

Na een half dagje in de auto, komen we in Ella aan. Ella ligt in de bergen op ca. 1000 meter hoogte. Voordat we bij ons nieuwe huisje aankomen, stoppen we nog bij Rawana Falls. Een indrukwekkende waterval, waar beneden de toeristen zwemmen en de locals zich wassen. Een mooie combi!

Vanuit ons nieuwe onderkomen, is het uitzicht fantastisch. We gooien onze spullen snel in de kamer, trekken onze wandelschoenen aan en doen die middag nog een eerste hike. We beklimmen Little Adam’s Peak, toch al gauw een tocht van 2 uur. We worden beloond met een prachtig uitzicht vanaf de top. ‘S Avonds trekken we het kleine, maar levendige stadje in en begeven ons onder de backpackers. Ella is gezellig!

Vandaag - zondag 22 juli - staat de hele dag in het teken van hiken. We beklimmen eerst Ella’s Rock, een klim naar 1350 meter. We starten de wandeling - net als de locals -over de spoorbaan en moeten aan de kant als de trein eraan komt. Een belevenis op zich. Vanaf de spoorlijn is het klimmen en klauteren naar de top. Soms moeten we even zoeken naar de weg, maar uiteindelijk komen we na iets meer dan 2 uur bezweet boven. En opnieuw is het uitzicht fabuleus! De beloning bestaat uit vers gemixte fruit juice 👍🏼. Terug naar beneden is makkelijker en via de spoorbaan, komen we bij het station van Ella. We springen in een tuk-tuk, want we hebben ook nog een wandeling richting de Nine Arches Bridge gepland. Een kleine wandeling dit keer, door de theeplantages, maar het uitzicht is opnieuw fabuleus. We zijn ook precies op tijd om een trein over de prachtige brug te zien rijden, wat een uitzicht! ‘S avonds genieten we opnieuw van het gezellige Ella en leren we de boys hartenjagen. We worden direct verslagen 🙈. Morgen verlaten we deze prachtige omgeving alweer en trekken we verder naar de heilige stad Kandy!

1. Nanda:
    22 juli 2018
    Wauw!! Wat een gave verhalen allemaal en wat een prachtige foto’s !! Super reis om nooit te vergeten! 😘
  2. Adri en Riet Oorschot:
    22 juli 2018
    Geniet van de prachtige groene natuur waar jullie nu zijn. In Vleuten doen we onze uiterste best om het ook levend en groen te houden tot jullie thuiskomst. Maar met een voorspelling van droogte en temperaturen van boven de 30 graden de komende week hopen we het voor elkaar te krijgen. Fijne voortzetting van jullie reis en groeten uit Vleuten.
  3. Theo & Martinet:
    23 juli 2018
    Het blijft een prachtig stukje natuur,het een nog mooier dan het ander.
    Leuk om het verslag te lezen,maar een voorstelling te maken,blijft moeilijk!
    We zijn erg benieuwd naar de verhalen, .............later!