Ella - Kandy

23 juli 2018 - Kandy, Sri Lanka

De tassen zijn weer ingepakt, op naar Kandy !

Na het ontbijt vertrekken we meteen om de trein naar Nanuoya te halen,  een schitterende rit van 2,5 uur...Muziekje op en lekker naar buiten staren, heerlijk !
Aangekomen in Nanuoya staat Saman al op ons te wachten om ons verder met de auto naar Kandy te brengen.

Saman, onze chauffeur, is een onwijs vriendelijke en nette man, we schatten hem achterin de 30, hebben nog geen leeftijd durven vragen🤣.  Saman is getrouwd en heeft 2 kinderen, een dochter van 15 en een zoon van 10 , die we ontmoet hebben.  Saman brengt ons letterlijk dichtbij de bevolking. Hij praat met iedere Srilankaan die we tegenkomen, erg handig! Want taal is echt wel een barrière merken we, met Engels kom je niet ver in de woonwijken.

Zo hebben we een blik kunnen werpen bij een Schrilankaans gezin in huis, we gingen er kijken of er wellicht een olifant vanuit zijn achtertuin te zien was, wat ???? Hoe dan😂 ?
Nou, zijn achtertuin grenst aan het nationaal park waar wij de Safari hebben gedaan😀. Hij was er alleen op dat moment helaas niet. Maar ongelooflijk, alle kleine kindjes spelen daar ook gewoon, de scheiding tussen de achtertuin met het nationaal park is niet meer dan een schrik-draad, bizar!

Verder past Saman op onze jongens alsof ze van hem zijn😀. In lastige situaties, maar ook in het verkeer helpt hij ze nog voordat wij zelf de kans krijgen...
Kinderen zijn sowieso enorm geliefd in Sri Lanka, met name Giel willen ze graag even door zijn blonde haar strijken😉.

En dan Sri Lanka zelf ....Naast de geweldig mooie natuur, het fijne klimaat en het heerlijke eten is de cultuur hier waarschijnlijk hetgeen dat maakt dat dit zo’n heerlijk land is.
Werkelijk iedereen lacht, is blij, vriendelijk en bereid om elkaar te helpen. De mensen lijken tevreden met dat wat ze hebben, hoe weinig dat soms ook is.

Bij de tsunami 14 jaar terug zijn er zoveel mensen omgekomen, zoveel mensen zijn alles kwijtgeraakt...
Maar het geloof, met name in Boeddha, is enorm groot en houdt ze op de been zo lijkt het. Overal op straat en in de tuinen van huizen staan kleine prieeltjes welke bestaan uit een boeddha beeld, kaarssen en wierook, daar worden veelal bloemetjes geofferd....
De mensen hebben veelal weinig te besteden, toch hebben we nog geen ‘echte‘ armoede gezien...
De mensen zijn goed gekleed, de meeste kinderen gaan naar school, mensen zijn niet opdringerig en maar een enkele bedelaar gezien.
Iedereen heeft een dak boven zijn hoofd, al is dat soms een golfplaat.

Alles gaat voorspoedig en ook het reizen met chauffeur is ideaal en luxe , hoewel we hier op voorhand niet zeker van waren. We kunnen nu allemaal lekker van de omgeving genieten of even lekker je ogen dichtdoen 😉 zonder op de weg te hoeven letten...
Al met al, een super eerste week !

Aangekomen in Kandy hebben we meteen een duik genomen in het zwembad op het dakterras van ons hotel. Daarna lekker gedoucht en met de tuk tuk de stad in, hapje eten, kaarten en daarna lekker ons bedje in😇

Op naar de volgende avonturen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    25 juli 2018
    Klinkt allemaal schitterend! En jullie beschrijven precies waarom ik zo van Azië hou. Geniet er nog even van! X