De eerste dagen

2 augustus 2023 - Mto wa Mbu, Tanzania

Eindelijk! Tassen gepakt, slaapzak en zelfs kussentjes erin en op naar Schiphol! Gaat allemaal prima! Tussenstop in Istanbul en dan landen we op Kilimanjaro Airport, Tanzania! Het is 2.00 uur ‘s nachts en pikkedonker. Gelukkig is ook hier alles goed geregeld. We ontmoeten onze groep voor het eerst en gaan in de schoolbus naar onze eerste stop: Arusha.

Na een korte nacht - we lagen er om een uur of 4 in - hebben we op de eerste dag een relaxt programma. We slapen een beetje uit, maken een stadswandeling en bezoeken de lokale en vooral drukke markt. ‘S avonds hebben we een heerlijke BBQ bij ons hotel en leren we onze groep een beetje kennen. Een leuke groep met Nederlandse en Belgische gezinnen, ook bij de boys klikt het gelijk goed.

Op dag 3 begint het pas echt. We maken kennis met onze truck en rijden richting Mto Wa Mbu. Na aankomst zetten we - nog een beetje onwennig - voor de eerste keer onze tentjes op. We leggen de (dunne 🙃) matjes erin en rollen de slaapzakken uit. ‘S Middags maken we een hele leuke wandeling door het stadje, maken we kennis met de lokale bevolking en spelen de kids een heuse interland tegen de Tanzaniaanse kinderen. We leggen het af 😜. Super gaaf om het dorp op deze manier te zien!

Op dag 4 moeten we vroeg uit de veren. Niet zo erg, want de eerste nacht in de tent en op de matjes levert nog niet zo veel slaap op. We gaan voor onze eerste Safari in Park Lake Maryana. Een wat kleiner park, maar we zien toch al snel bavianen en andere apen, een kudde buffels, veel roofvogels en - heel dichtbij - de eerste olifanten. Een mooi voorgerecht, er schijnt nog veel moois te komen!

In de middag pakken we de fiets en bezoeken we een Masai dorp. De Masai verwelkomen ons met een dans, we krijgen Masai kleden om en mogen (moeten) zelfs meedansen. Daarna laten ze ons hun dorp en huisjes zien en fietsen we weer terug.

1. Mieke:
    4 augustus 2023
    Mooi begin zo te lezen! Geniet ervan.
  2. Karin:
    4 augustus 2023
    Ziet er super uit! Geweldige foto’s😘
  3. Ilse:
    4 augustus 2023
    Heerlijk!! Fijn dat jullie zo goed gestart zijn en gewoon aan het Ezelen … top!!
  4. Annette:
    Leuk om te lezen!! Geniet! ❤️
  5. Esther:
    5 augustus 2023
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben 🙂 Geniet met z'n allen!
  6. Mayke:
    5 augustus 2023
    Leuk om te lezen, nog veel plezier daar! 😃
  7. Theo & Martinet:
    6 augustus 2023
    Mooi verhaal. Pas op voor de dikhuiden 😉 Veel plezier en groetjes van (o)pa en (o)ma (en Rob en Esther)