Van Unawatuna naar Tissamaharama

20 juli 2018 - Tissamaharama, Sri Lanka

Een paar dagen geen blog, veroorzaakt door matige WiFi en een complete relax-modus bij ons😇. De eerste paar dagen in Unawatuna stond er nou eenmaal weinig op het programma, dus we hebben voornamelijk genoten van zon, zee, strand en zwembad! ‘S Avonds heerlijk uit eten, de Sri Lankaanse curry bevalt ons goed!

Op donderdag verlaten we Unawatuna. We hebben een auto met chauffeur, dus we maken ook voor het eerst kennis van Saman, onze chauf en metgezel de komende weken. Hij blijkt een leuke vent, in het begin nog wat bescheiden. Saman brengt ons van Unawatuna naar Tissamaharama (Tissa), een prachtige rit langs de zuidkust van Sri Lanka. We hebben de Indische Oceaan constant rechts  van ons. Saman komt uit de buurt, dus kan ons veel vertellen en laten zien over deze regio. We komen langs paalvissers en zien de zoutwinning van Sri Lanka. We rijden zelfs even langs de school van zijn zoon, zodat hij ons “Nederlandse” pakket (met stroopwafels, Haagse hopjes, drop en Nutella) aan hem kan meegeven. Leuk!

Onderweg bezoeken we nog een bijzondere tempel, die 7 grote verschillende Boedha’s in 7 grot-kamers heeft. Het is een hele klim naar boven, maar het uitzicht is adembenemend!

Eenmaal in Tissa, blijkt ons hotel echt prachtig. De boys duiken uiteraard gelijk de pool in 🏊‍♂️. De volgende dag gaan we met een jeep naar het Yala National Park. Safari-time! En er hebben geluk: We zien olifanten, ook met kleintjes, Buffalo’s, hertjes en enorme krokodillen. Maar het hoogtepunt is het luipaard! Dankzij onze uitstekende gids, zien we het luipaard in volle glorie! Mooier wordt een safari niet!

Morgen laten we Tissa alweer achter ons en trekken we de bergen in naar het Noorden. In Ella gaan we overnachten, wordt vervolgd!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo & Martinet:
    20 juli 2018
    Mooie foto's en schitterende natuur;ook leuk die foto mer de jeep-safari.....en natuurlijk met die dieren in het wild....
    Veel plezier verder....😃