Trincomalee / Nilaveli

28 juli 2018 - Nilaveli, Sri Lanka

Na een paar heerlijke dagen in Giritale, rijdt Saman ons naar de oostkust. Trincomalee is onze bestemming. We gaan lekker een paar daagjes relaxen in Nilaveli, pal aan het strand in een Beach-hotel.

Opnieuw is de weg ernaar toe prachtig. We rijden door de specerijen-tuin van Sri Lanka en genieten alweer van het prachtige landschap. Ook Trincomalee is ooit in Nederlandse VOC-handen geweest en we nemen een klein kijkje. Ook is er een prachtige hindoe-tempel (in Trincomalee wonen veel Tamils, dus is het hindoeïsme relatief groot), waar we onze ogen uitkijken. Het uitzicht over de Indische oceaan is fabuleus!

We komen aan bij Nilaveli en voor het eerst tijdens ons verblijf hier regent het. Niettemin belanden we weer in iets fraais. De hutjes staan letterlijk op het strand. Het zwembad is prima en de zee werkelijk fantastisch. We spelen wel een paar uur in de golven, heerlijk! Ook eten we hier goed, heerlijk op het strand!

Op zaterdag nemen we de boot om vlak voor de kust bij Pigeon Island te gaan snorkelen. Wat een fantastische ervaring! Het koraal is groots en kleurrijk, en we zien vissen die we alleen van Finding Nemo kennen. Nemo en Dory waren er zelf ook 😉. Maar het hoogtepunt van vandaag was de Whitetip Reef Shark! Naast wat kleinere exemplaren, hebben we er een paar gespot van ca. 1,5 meter! Wat een ervaring! Vooral Giel helemaal in zijn nopjes, want haaien zijn zijn lievelingsdieren 😍.

Morgen nemen we het er nog een dagje van en dan gaan we weer richting het midden van het land. We hebben immers de Leeuwenrots nog niet gezien, precies, uit de Lion King 😉.