Dinsdag 19 juli - Rincon -

19 juli 2016 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Wat vandaag een rustig dagje zou zijn is met een hoop adrenaline geëindigd!

S ochtends lekker bij het zwembad ,de jongens hadden wat vriendjes en wij heerlijk liggen lezen bij het leuke zwembad hier in Rincon.

S'middags stond het 'tuben' op het programma. Je gaat dan in grote banden door de wilde rivier , ieder in zijn eigen 'band'.
Volgens de receptie was het een 'easy' tour, ook voor kids , wat in mijn Engels 'eenvoudig' betekent.

Eenmaal onderweg hebben we een aantal spannende momenten gekend . Doordat het zoveel geregend had vannacht was er extra veel water en dus sterkere stroming.
Knap hoe de guides van het tuben ons door deze tour hebben begeleid, petje af! Wat een kracht hebben die jongens...

Ik ga proberen uit te leggen hoe zoiets gaat;
Er was een heeeeeeel lastig stuk, zij noemden dit
'The crazy one' waarbij iedereen 1 voor 1 de stroom in moest gaan en ze zeiden dat je je rechterarm omhoog moest houden.
De mannen tilden je dan letterlijk aan je arm de goede stroom/ bocht in, terwijl je dan best al op snelheid bent. Deden ze dat niet dan zou je de verkeerde richting / stroom ingaan....
Ook kwamen we een waterval tegen waarbij we allemaal uit de band gegooid werden

Kortom, een spectaculaire middag, 1,5 uur duurde de Tour. Ik was stiekem wel blij toen we veilig thuis waren ....
Jens vond het allemaal niet spannend , Giel wel, maar achteraf heel erg trots & blij.