En wat vond Giel?

3 augustus 2018 - Negombo, Sri Lanka

We begonnen in de auto op weg naar Düsseldorf in Duitsland. Vanaf daar begon ons avontuur. Toen we aankwamen in Düsseldorf gingen we met een luchttrein naar het vliegveld van Düsseldorf, gingen we inchecken en opzoek naar ons vliegtuig🛩. Na lang lopen kwamen we aan bij ons vliegtuig🛩. We wachten nog even want we konden nog niet in het vliegtuig 🛩 op weg naar onze plekjes. We kwamen aan bij onze plekjes en gingen zitten. Toen steeg het vliegtuig op, op naar Sri Lanka. Na een laaaaaange reis kwamen we aan in Dubai. Opzoek naar onze volgende vlucht. Dat duurde weer lang. Maar ja, op weg naar Sri Lanka dacht ik😜. Dit duurde iets minder lang. Eindelijk in Sri Lanka🇱🇰🇱🇰🇱🇰

Unawatuna
Toen we in Sri Lanka aan kwamen zochten we een man met onze naam. We hadden hem gevonden en gingen met hem mee in de taxi🚕op weg naar Unawatuna. Daar hadden we rust dagen heel fijn. Het was een goed hotel we hebben langs het strand gewandeld. En we hebben in Galle gewandeld dat is een oude stad gebouwd door Nederlanders🇳🇱. We gingen daar met een tuk-tuk naartoe en we gingen met een tuk-tuk terug. Verder deden we niet iets sportiefs behalve zwemmen. We ontmoeten ook onze chauffeur hij heet Saman.

Tissammaharama
We reden met Saman naar ons volgende hotel Chandrika in Tissammaharama. Toen we aankwamen gingen we lekker zwemmen lekker chillen🏊🏻‍♀️. De volgende dag iets sportiefs wat ik het leukste vond de safari in het Yala park. We gingen met Saman maar hij was niet de chauffeur hij reed ook mee. We hadden een goede ychauffeur die echt een luipaard wilde zien maar die kans is best klein. We zagen olifanten, apen, herten, Buffalo’s, vogels, krokodillen en een luipaard nou wij dan, papa niet🙈🐊🐘🐃🐆🦌🕊.

Ella
We gingen met onze chauffeur Saman naar het Zionview hotel in Ella maar eerst naar het olifanten weeshuis dat was leuk om naar te kijken, ze werden gevoerd en ze dronken melk, sommige knoeiden heel erg dat was grappig daarna weer naar Ella. onderweg naar Ella kwamen een waterval tegen we gingen door de sterke stroming lopen, Saman hielp ons en zorgt goed voor ons, daarna door. Eindelijk bij Zionview er was helaas geen zwembad ze waren bezig om hem te maken dus. Ella lag in de bergen dus we beklommen de eerste dag in Ella meteen een berg van 1100 m hoog: Little Adam’s Peak. De volgende dag gingen we een nog hogere berg beklimmen van 1300 m hoog: Ella Rock een lange maar leuke en mooie tocht, we liepen over het treinspoor 😱door de theeplantages ( daar staat Sri Lanka ook wel bekend onder) door de bomen en het hoge riet. Je had een prachtig uitzicht als je boven was daarna het lastigste naar beneden. Maar het lukt alleen valt mama🙁. In die avond leren Jens en ik een nieuw spelletje: hartenjagen Jens wint het eerste potje. Ella was een leuk dorpje klimmen vind ik heel leuk. Alleen jammer dat er geen zwembad was maar je kan niet alles hebben.

Kandy
Dan naar Kandy, naar Kandy hebben we een stukje met de trein. Saman ging met zijn auto naar het station waar wij naar toe moesten met de bagage. Het ritje met de trein was leuk hij gaat niet zo snel en als je rijd staan de deuren gewoon open🤣. Daarna nog een stukje met de auto. Onderweg heb ik last aan mijn buik we stoppen even en scheppen een luchtje. Als we dan verder rijden mag ik voorin zitten van Saman👍verder ging het goed toen we aan kwamen bij Kandy hadden we een leuk huisje met een balkon met een prachtig uitzicht we hadden een ook een leuk zwembad alleen moest je oppassen dat je het balletje in het zwembad houdt. Ook had ik een vogeltje gered, hij vloog tegen glas aan en viel in het water, ik was net opgedroogd maar sprong er gewoon in om het vogeltje redden. Ik zetten hem op de kant en bleef even bij hem. Die avond gingen we uit eten in een restaurant en daar was een ober en die lied ons trucjes zien met kaarten een had hij uitgelegd en die kunnen wij ook. De volgende dag was het vogeltje op geknapt en was weg gevlogen. Ook gingen we naar de Botanische tuinen. Het was heel mooi mooie bloemen en bomen er was een hele grote en oude boom die had gewoon steun nodig🌳. En er was een palmbomen straat met uiteraard allemaal palmbomen 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴. In die avond hadden we een hadden we een dance party. Ze waren mooi aan het dansen en trommen, op het laatst gingen ze met een fakkel over hun arm en op hun tong en het ergste ze staken kool in de fik en liepen daar over heen 😱😱😱. En we zijn bij de belangrijkste tempel van heel de wereld in die tempel was de hoektand van boeddha iedereen was daar aan het bidden. het was heel mooi. en daarna heerlijk ete🤣

Giritale
Op weg naar Giritale met Saman. Onderweg gaan we naar een enorme boeddha daar is een grot en een tempel mama mocht niet mee omdat ze haar schouders niet bedekt had en dat moest als je in die tempel wilde 🙁 we gingen op onze blote voeten want anders moesten wij dat boven doen de vloer was heel heet toen waren we eindelijk boven en we ontdekken dat alleen Saman naar binnen mag 🙁alles voor niets. terug naar beneden, maar dat lukte niet echt de vloer was zo heet dat ik bij Saman op zijn rug ging. Verder goed gegaan nu snel door. We kwamen aan bij ons hotel het Deerpark. Meteen naar ons huisje en onze zwembroek aan en ... PLONS, in het water. Verder niks bijzonders die dag. De volgende morgen een heerlijk ontbijt, ik vond dit hotel zo leuk, het leukste van ze allemaal. Omdat het ontbijt er heerlijk is en het zwembad is heel leuk. En de omgeving is prachtig. Na het ontbijt gingen we fietsen en ruïne’s bekijken. De ruïnes waren cool, maar ik kreeg een lekke band, dat was heel erg zwaar. De volgende dag verder naar het volgende hotel

Nilaveli
Op naar het Nilaveli beach hotel. Onderweg gingen we naar het fort: Fort Frederick. Dat is hindoeïsme ( een geloof ) die hebben een extra oog, niet echt, een stip op hun voorhoofd. Snel doorgaan. We zijn aangekomen bij het huisje het is een prima hotel aan strand de was leuk we kwamen Saman tegen met hem gingen we in de golven springen. De volgende dag gingen we snorkelen we gingen naar een onbewoond eiland met een boot. Het snorkelen was heel gaaf, we zagen heel mooi koraal en mooie vissen maar we zagen ook veel haaien kleintjes. maar ook 2 grote, mijn dag kon niet meer stuk. De volgende dag hadden we niets dus op naar de volgende plek 😜
Sigiriya
Deze keer duurde het niet zo lang we waren er snel we gingen eerst zwemmen en daarna een berg beklimmen. Het berg beklimmen was super gaaf. 1 stuk was heel moeilijk maar leuk. Het uitzicht was prachtig. Je had een heel mooi beeld op de Lion Rock. daarna gingen we weer terug. Bij het moeilijke stuk hielp Saman ons. Toen we bij het hotel kwamen gingen we zwemmen, eten, kaarten en slapen. De volgende dag gingen we aan het einde van de dag de Lion Rock beklimmen. Dit waren trappen dus minder leuk. Maar hier waren hele oude ruïnes op de top was een paleis van een koning. Ook waren er iets daar onder leeuwen poten daarom heet het de Lion Rock.

Negombo en naar Nederland
De volgende dag gingen we naar Negombo. De eerste dag alleen even wandelen en zwemmen. De volgende dag gingen we fietsen we kwamen langs een gevangenis niet 1 keer maar misschien wel 3 keer. De volgende dag naar het vliegveld met een taxi van het hotel. Op naar het vliegtuig ✈️. Het vliegtuig is gevonden. Volgende stap is naar Dubai de reis verliep goed nu naar het volgende vliegtuig. Op weg naar vliegtuig raak ik een tas kwijt shit dacht ik, maar ja nu kan ik er ook niks meer aan doen. De reis duurde lang maar hij was gelukt. Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele leuke vakantie. Van Giel 🤣

1. Adri en Riet Oorschot:
    10 augustus 2018
    Als we het mooie verhaal van Giel allemaal goed lezen heeft hij het uitstekend naar zijn zin gehad.
    Na al het zwemmen , klimmen en klauteren
    hopen wedat je het voetballen niet heb verleerd.

Mooi verhaal Giel
  2. Ilse:
    15 augustus 2018
    Superleuk verhaal vriend!!!
  3. Mieke:
    18 augustus 2018
    Hey Giel, wat een avonturen hebben jullie beleefd. Gaaf hoor!