De laatste dag Sri Lanka!

2 augustus 2018 - Negombo, Sri Lanka

In een ochtend rijden we van Sigiriya naar Negombo. Opnieuw aan de kust, nu aan de westkust.

We blijven 2 nachtjes in een beachhotel en vliegen dan vrijdagochtend vroeg terug naar Nederland. Na aankomst wandelen we eerst even lekker het stadje in, we moeten ons speelgoedgeld immers nog wel uitgeven. Dus op zoek naar souvenirs 😜. Terug wandelen we lekker over het strand. De zee is wild hier, rode vlaggen, dus we mogen er niet in 😬. Maar kijken naar de zee en naar de bootjes is een prima alternatief. En we hebben altijd nog het zwembad 👍🏼.

De laatste dag doen we rustig aan. We slapen uit - althans de boys - en gaan na het uitgebreide ontbijt op zoek naar fietsen om door de stad te fietsen. Het duurt even, maar uiteindelijk vinden we 4 prima fietsen en wagen we ons in het drukke verkeer. We fietsen lekker door de stad, langs de haven en vismarkt (stinken!) en komen in stukjes van de stad waar niet veel toeristen komen. Mooi om te zien! Onderweg natuurlijk even langs Dutch Canal en na alle tempels en moskeeën, komen we zowaar een paar kerken tegen. Een overblijfsel van de kolonisatie.....

En dan zit het erop, 3 prachtige weken mochten we genieten van Sri Lanka. En wat was het fijn!

Stuti, Sri Lanka, voor al het moois dat je ons hebt laten zien. Je prachtige cultuur en natuur! Je prachtige stranden en mooie bergen! Je vriendelijke mensen en je lekkere eten! Je wildparken en je palmbomen! Stuti, Sri Lanka, Stuti!