Avontuur in Monteverde Cloud Forest

21 juli 2016 - Monteverde, Costa Rica

Zooooo, wat een fantastische dag! Wat was het gaaf, de canopy-Tour 's middags. Maar voor het middag was, eerst een morning walk door het nevelwoud van Monteverde. Dat betekende vroeg op, want de gids wachtte al om 7.30 uur op ons. Gelukkig was het weer ok, na een paar forse regendagen hier, hadden wij het zonnetje meegebracht. De wandeling was niet heel bijzonder, al hebben we wel eindelijk de Quetzal gespot. Wat een prachtige kleurrijke vogel. Verder bleef het bij een enorme tarantula, een aardige waterval en heel veel bomen.

In de middag dus eindelijk de canopy Tour. Persoonlijk was ik hier al een paar weken nerveus voor, want ik heb het niet zo op hoogtes. De nervositeit bleek voor niks, want het was echt supergaaf! We tokkelden op grote hoogte door het nevelwoud, soms zelfs ruim boven de bomen. Dit leverde een schitterend uitzicht op over het woud. Van de hoogte weinig last, dit was letterlijk een hoogtepunt van onze trip. Ook de boys en Isabelle genoten zichtbaar! De laatste zipline was wel een kilometer lang, heerlijk om je eventjes als een vogel te voelen.....

Dit was dan het beroemde nevelwoud van Monteverde voor ons. Morgen richting de Pacific, om nog een paar daagjes van strand en apen te genieten. Hopelijk kan er nog gesnorkeld worden en hebben we het weer mee ☀️☀️☀️.