Zanzibar

16 augustus 2023 - Zanzibar, Tanzania

Zondag 20 augustus

Jens inmiddels hersteld, de antibiotica slaat goed aan. Fijn om weer ‘compleet’ te zijn, dat we nog even lekker een paar dagen met elkaar kunnen genieten van dit mooie paradijs op Zanzibar! We genieten van zon, zee en strand…

Lekker wandelen langs het strand door de branding, winkeltjes bekijken in de kleine straatjes net van het strand af, zwemmen/ snorkelen in zee, maar ook bij het zwembad is het heerlijk…

Einde middag gaan we voor de laatste keer naar het strand, de laatste keer de ondergaande zon, cocktails erbij & genieten! Dat beeld verveelt nooit!

Dan ons afscheidsdiner met de groep. De meiden (Lisa en Yuki) uit de groep komen hun nieuw gekochte jurken showen bij ons, zo leuk! We eten op het strand met onze voetjes in het zand, schitterende locatie en genieten met zn allen na van deze fantastische vakantie!

De volgende dag, de tassen weer ingepakt, we gaan vanochtend wandelen in Stonetown, een oude stad al gebouwd door de Arabieren. We lopen door de smalle straatjes, langs de enorme markt en langs de oude slavenmarkt, waar vroeger slaven uit Oost Afrika werden verhandeld aan Arabieren. Er zijn nog veel Arabische invloeden te zien, zoals de kolossale versierde houten deuren. Daarnaast een leuk weetje, Freddie Mercury is hier geboren en heeft tot zijn 8e hier gewoond. Zijn huis wordt gebruikt als museum over hem.  Het is vooral erg heet om te wandelen in dit dorpje. We zijn dan ook blij als we aangekomen zijn bij een heerlijk restaurant waar we uitgebreid gaan lunchen voordat we met de boot vertrekken naar Dar es Salam.

Van daaruit vliegen we vannacht terug te naar Amsterdam, met een tussenstop in Instanbul, ETA in Amsterdam 1700uur

Dit was een reis om niet te vergeten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nanda:
    Heerlijke
    Foto’s!!! Geniet nog even en goede vlucht 🥰
  2. Esther:
    21 augustus 2023
    Fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat jullie zo genoten hebben! Goede reis !!
  3. Esther:
    21 augustus 2023
    Ziet er heerlijk uit...goede reis terug naar huis! 😘