Sigiriya

31 juli 2018 - Sigiriya, Sri Lanka

Het is maar een klein stukje rijden vanaf de oostkust naar Sigiriya, dus we zijn al aan het eind van de ochtend op onze nieuwe bestemming. Ziet er weer prima uit! Na de gebruikelijke duik in het zwembad, gaan we ‘s middags maar gelijk wat actiefs doen. Sigiriya staat bekend om zijn Leeuwenrots, maar daar wachten we nog even mee. Vandaag beklimmen we de Pidurangala. Deze rots ligt net naast de Leeuwenrots en geeft een prachtig uitzicht op de omgeving en de Leeuwenrots! De klim omhoog is leuk, veel klimmen en klauteren en soms moeten we wel door hele kleine rotsspleten om verder te komen. De kids klimmen in ieder geval sneller dan hun ouders 😜. Onderweg passeren we nog een enorme liggende Boeddha en eenmaal boven worden we opnieuw getrakteerd op een prachtig uitzicht. We kijken uit over het laagland beneden ons, we kijken tientallen kilometers ver! Werkelijk prachtig!

Vandaag - het is inmiddels dinsdag 31 juli - genieten we ‘s ochtends van de zon en het zwembad. ‘s Middags gaan we richting de Leeuwenrots. Een stuk drukker dan de Pidurangala en eerlijk gezegd minder leuk klimmen. Wel is de Leeuwenrots hoger en is er onderweg veel te zien. De Leeuwenrots is eeuwenlang door monniken gebruikt en ooit is er rondom de berg een koninkrijk gevestigd geweest. Bovenop de rots zijn de indrukwekkende ruïnes van een enorm paleis blootgelegd, erg gaaf om te zien. Onderweg komen we langs de rotstekeningen van de “Wolkenmeisjes” en is er graffiti te zien van eeuwen terug. Uiteraard is het uitzicht bovenop opnieuw fenomenaal!

Langzamerhand komt de terugreis helaas wel in zicht. Morgen rijden we naar Negombo voor een paar laatste daagjes in Sri Lanka!

1. Theo & Martinet:
    1 augustus 2018
    De Boeddha's houden toch wel in de gaten,dat alles op z'n plaats blijft liggen,Giel ???
    Jullie vermaken je prima,zo lijkt het overduidelijk.
    Bij ons in IJsselstein is alles goed en rustig door de vakantie : de hitte en droogte blijft aanhouden,dus een beetje aanpassen is nodig.
    Is dit jullie langste vakantie geweest,het leek me wel!
    Maar........ Blijf nog even genieten van dit sprookjesland.
    Groet,ook van Ma.
  2. Mieke:
    1 augustus 2018
    Het ziet er allemaal prachtig uit! Kan me voorstellen dat jullie volop genieten. Hou dat nog even een paar dagen vol! X