Kandy en daarna naar Giritale

25 juli 2018 - Giritale Wewa, Sri Lanka

We komen aan in Kandy, niet voor niets opgenomen op de werelderfgoedlijst. Een prachtige stad, omgeven door 5 bergen en midden in de stad het grote Kandy Lake. Ons hotel ligt op één van de bergen en geeft een prachtig uitzicht over de best grote stad. We zijn maar 1 volle dag in Kandy en maken een mooie wandeling in de Botanische tuinen. ‘s Middags gaan we naar een traditionele dansuitvoering, echt leuk om eens mee te maken. De mannen trommelen alsof hun leven er vanaf hangt, meisjes dansen zwierig in traditionele kleding en de mannen maken er een acrobatische show van. Als toetje wordt er over vuur gelopen, gaaf om te zien! Na de show gaan we naar de belangrijkste tempel van Sri Lanka, de “Temple of the Tooth”. Hier wordt een hoektand van Boeddha bewaard 😜. We doen mee aan de ceremonie en werpen een blik op de gouden vaas waarin de hoektand schijnt te liggen. Wel is het mooi om de toewijding bij de boeddhisten te zien. De tempel zelf is ook erg mooi om te zien. Aansluitend eten we gezellig tussen de backpackers in de Bamboo Garden, waar een relaxte sfeer hangt.

De volgende dag verlaten we Kandy alweer en gaan we nog verder naar het noorden. Alweer zo’n geweldige rit, alleen naar buiten kijken is al prachtig. We laten de bergen achter ons en komen in de culturele driehoek. We gaan richting de oude stad Polonnaruwa en slapen daar vlakbij in het dorpje Giritale. Onderweg bezoeken we de Dambulla Rock Cave Temple, een enorm tempelcomplex in de rotsen van Dambulla. Beneden staat een enorme gouden Boeddha van wel 30 meter hoog. Indrukwekkend, dat wel, maar of het ook mooi is......

We slapen vandaag op een prachtig resort met werkelijk schitterende kamers. Het is hier bloedheet, bijna net zo heet als in Nederland op dit moment. Dus nu duiken niet alleen de boys gelijk het zwembad in, wij zelf ook 🙈. Morgen gaan we oud Hollands fietsen tussen de ruïnes van Polonnaruwa en mogen we hier nog fijn een nachtje slapen!

1. Adri en Riet Oorschot:
    26 juli 2018
    't blijft een fascinerende reis. mis echter een ding en dat is een foto van de chauffeur of is dit niet toegestaan. de warmte moeten jullie maar accepteren net als wij. de verwachting hier is vandaag ruim boven de 30 graden. mooie voortzetting en groet uit Vleuten ook van poes Noes.
  2. Ilse:
    26 juli 2018
    Wauw wat een mooie verhalen! Have fun liefies!
  3. Esther:
    26 juli 2018
    Leuk om jullie te volgen: mooie verhalen en foto's. Blijven genieten!,
  4. Esther:
    26 juli 2018
    Heilige stad Kandy, inclusief hoektand, mooi verhaal! 👍😊 Vast ook een klein gebedje voor Ajax gedaan...2-0! We zijn hier alweer begonnen, hè ☺ Heel veel plezier! 😙