De eerste dag, San Jose

9 juli 2016 - San José, Costa Rica

Na het ontbijt hebben we vandaag alle tijd om de stad te bezoeken. Er zijn wel wat drukke wegen, maar over het algemeen is San Jose een gemoedelijke stad. Veel éénrichtingsverkeer en een paar leuke parkjes. We hebben niet allemaal oog voor de mooie of belangrijke gebouwen die we tegenkomen  Op de lokale markt kopen we de eerste armbandjes. Later hebben we lekkere lokale lunch. De eerste Costa Ricaanse Colones vliegen eruit (ze zijn ook niet zoveel waard ). De boys voelen de stadswandeling wel in hun beentjes, dus tijd voor een eerste verfrissende duik in het fantastische zwembad bij ons hotel. Ijskoud water, maar wel lachen.

Het weer is prima. We waren wel wat bang voor het regenseizoen, maar vandaag nog geen druppel gehad! De Tico's zijn echt super. Ze maken graag een praatje - vaak een monoloog, want dat Spaans gaat er nog niet echt in - en zijn super vriendelijk en behulpzaam. Leuke stad, dat San Jose, maar morgen verlaten we haar weer. Vroeg op, richting de schildpadden aan de Caraïbische Zee!

Pura Vida!