De 1e volle dag in Unawatuna, Sri Lanka

17 juli 2018 - Unawatuna, Sri Lanka

Unawatuna

Onze 1e volle dag in Sri Lanka begint met een beetje uitslapen. Er staat nog weinig op het programma, zodat we alle tijd hebben om rustig aan het land en het klimaat te wennen. Dus die tijd nemen we dan ook maar 😜. Het hotel serveert een heerlijk uitgebreid ontbijt en daarna wandelen we naar het strand van Unawatuna. In 2004 werd Unawatuna hard geraakt door de Tsunami, maar het is nog altijd een prachtig strand, gelegen in een mooie baai. Niet voor niets behoort het tot de 100 mooiste stranden van de wereld! Gezellige strandtentjes maken het geheel af. Hier en daar wordt nog steeds gebouwd, 14 jaar na de tsunami. ‘S Middags stappen we in de tuk-tuk naar het verderop gelegen Galle, een belevenis op zich. We hebben een fraaie stadswandeling in deze vestingstad, die in de Gouden Eeuw door Nederland gekoloniseerd was. Omdat na de Nederlandse en daarna Engelse kolonisatie er vrijwel niemand geïnteresseerd was in Galle, is de stad nog in zijn volle glorie van toen te bewonderen. Er zijn nog heel veel gebouwen uit de Nederlandse tijd bewaard gebleven, zoals ook het Utrecht Bastion. Tijdens de wandeling zijn de boys zo stoer om met een grote slang te poseren 😳. Als we weer in Unawatuna terug komen, is het al donker (het wordt hier al rond 18.00 uur donker) en de boys willen eerst nog even in het donker zwemmen 😜. Daarna wandelen we weer naar het strand, waar we heerlijk met de voetjes in het zand eten! Ja, dit strand hoort bij de mooiste stranden van de wereld, dus morgen plannen we maar een dagje strand ☀️.

1. Adri en Riet Oorschot:
    17 juli 2018
    Zo te zien hebben jullie het fijn. Ik heb al verschillende enge beesten voorbij zien komen. En ook hele mooie bloemen. Veel plezier!!!!
  2. Theo & Martinet:
    18 juli 2018
    Wat een geweldige reis is dit: mooie natuur en veel te zien! Vandaag dus een dagje strand .... Ook leuk😀
  3. Mieke:
    19 juli 2018
    Dat wordt een paar weken volop genieten zo te zien en lezen! Veel plezier. X